Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

ΟΔΗΓΟΣ ΑΕΙ ΤΕΙ

 Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΙΣ 2013

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ

ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ  ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 1 (σελ 1-65)
ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ  ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 2 (σελ 66-182)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ (σελ 183-202)

ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (σελ 203-330)
ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (σελ 331-375)ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (σελ 376-460)
ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (σελ 461-518)
ΤΜΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (σελ 519-590)

ΤΕΙ

ΤΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ (σελ 591-615)
ΤΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (σελ 615-666)
ΤΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 1 (σελ 667-742)
ΤΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 2 (σελ 743-806)
ΤΕΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (σελ 807-836)

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (σελ 837-884)

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ


Οι αρχικές σκέψεις…
Ανατρέχω μερικές φορές αρκετά χρόνια πριν και σκέφτομαι το λόγο που δήλωσα στο μηχανογραφικό της εποχής το συγκεκριμένο τμήμα που τελικά πέρασα ή που δεν πέρασα. Θυμάμαι ότι οι υποψήφιοι της εποχής μου δήλωναν ένα τμήμα έτσι, γιατί τους άρεσε το σχετικό μάθημα στο σχολείο ή γιατί το συγκεκριμένο τμήμα ήταν της μόδας. Και βέβαια όχι γιατί ήξεραν ακριβώς το αντικείμενο του τμήματος ή με το τι ασχολείται κανείς επαγγελματικά.
Το θέμα δεν είναι αν τελικά, επαγγελματικά ή από άποψη ενδιαφέροντος του αντικειμένου, μας βγήκε σε καλό, αλλά τα «κριτήρια» της επιλογής μας. Αποφάσισα, λοιπόν, με μεγάληείναι  αλήθεια καθυστέρηση να κάνω αυτό που δεν έκανα στην ώρα του (ή που δεν μπορούσα να κάνω,  καλύτερα, καθώς οι πηγές πληροφόρησης ήταν λίγες). Να συλλέξω, δηλαδή, πληροφορίες σαν να  πρόκειται για το δικό μου μέλλον, σαν να κάνω την επιλογή μου τώρα. Να βοηθήσω τους σημερινούς υποψήφιους φοιτητές να αποκτήσουν καλύτερα κριτήρια επιλογών των τμημάτων, των σχολών, των πανεπιστημίων που τους ενδιαφέρουν.
Ρώτησα αρχικά τους ίδιους τους μαθητές και ανακάλυψα ότι δε διέφεραν αρχικά και πολύ από τον εαυτό μου 35 ολόκληρα χρόνια πριν!

Επί της διαδικασίας…
Αν και στην αρχή μου φάνηκε διασκεδαστικό, ίσως και εύκολο, στην πορεία είδα το αντίθετο. Είδα τμήματα που δεν ήξερα καλά το αντικείμενό τους για τα οποία έπρεπε να ρωτήσω, να διαβάσω, μέχρι να βγάλω κάποια άκρη.
Σίγουρα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση η σφαιρική ενημέρωση τουμαθητή όσον αφορά σε ένα συγκεκριμένο τμήμα ΑΕΙ (ή και ΤΕΙ). Και ούτε βέβαια είναι σωστό να παραθέτει κανείς αβασάνιστα μία συγκεκριμένη και πολλές φορές προσωπική γνώμη για τον αν πρέπει να τη δηλώσει στο μηχανογραφικό του ή όχι.
Τόσο το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, όσο και τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που παρέχει ένα τμήμα υπόκεινται σε συνεχείς αλλαγές, ώστε να εναρμονιστούν με τις διεθνείς τάσεις καιεφαρμογές της κάθε επιστήμης.
Και βέβαια κατάλαβα ότι αρκετές φορές ήταν πολύ πιο σημαντική η ενημέρωση για το τμήμα, π.χ. της Βιολογίας ή των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών από ό,τι η ίδια η διδασκαλία της βιολογίας ή των μαθηματικών στο σχολείο. Με την αναλυτική παρουσίαση ενός τμήματος, μερικοί μαθητές άλλαξαν τη γνώμη τους ή είδαν κάποιο άλλο τμήμα με πιο ενδιαφέρον. Και εν πάση περιπτώσει, πολλοί άλλοι κράτησαν τη γνώμη τους, μόνο που τώρα ήξεραν καλύτερα γιατί.
Παναγιώτης Γ. Κονδύλης, M.Sc., Ph.D,
Τηλ. 6945-891908, Ε-mail: pkondylis@hotmail.com
Θα ήμουν ευγνώμων για την επισήμανση παραλείψεων και λαθών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου