Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

ΕΚΑΝΕΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΣΟΥ;



Η Ελλη Παππά, γνωστή αγωνίστρια της αριστεράς, σύντροφος και μάνα του παιδιού του Νίκου Μπελογιάννη, καταθέτει τις μαρτυρίες της στο βιβλίο "ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ"...
Αξίζει να δούμε ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο που αναφέρεται στις εμπειρίες της απο την εφαρμογή στη πράξη της απόφασης της 5ης ολομέλειας του ΚΚΕ, περί αυτοδιάθεσης της "Μακεδονίας".
"...Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στην απόφαση της 5ης Ολομέλειας. Την άκουσα στο σπίτι της Νίνας και του Λάκη. Βράδυ, με καλά κλεισμένα τα πορτοπαράθυρα, ακούγαμε το Σταθμό. Μετέδινε τις αποφάσεις της Ολομέλειας, ήμασταν προσηλωμένοι στο άκουσμά τους και ξαφνικά ήρθαν και η απόφαση για το μακεδονικό και η θέση για τη σλαβομακεδονική μειονότητα και η υπόσχεση
για την παροχή αυτονομίας. Κι εγώ δεν μπόρεσα να συγκρατήσω την αντίδρασή μου. «Αυτή η απόφαση είναι καρμανιόλα για τον αγώνα και για τους αγωνιστές», είπα. Ο Λάκης και η Νίνα είχαν μείνει άφωνοι, προσπαθώνταςς να καταλάβουν τι ήτανε πάλι αυτό το καινούργιο και τι σήμαινε η δική μου αντίδραση.
Όταν συνάντησα τον Πλουμπίδη, του είπα την άποψή μου, ομολογώντας και την έκρηξή μου. «Το είπες μπροστά στη Νίνα και στον Λάκη;» με ρώτησε με το πιο αυστηρό του ύφος. «Ναι», ομολόγησα με την προσήκουσα συντριβή. Σκέφτηκε λίγο και: «θα κάνεις την αυτοκριτική σου, όταν τους δεις. Θα τους πεις ότι αυτό δεν έπρεπε να το κάνεις». Πήγα και ξαναπήγα στο σπίτι του «ζεύγους», όπως τους έλεγε ο Πλουμπίδη, μα η αυτοκριτική δεν μου έβγαινε.

«Έκανες την αυτοκριτική σου;», με ρωτούσε κάθε φορά εκείνος, ανελλιπώς. Ομολογούσα πως δεν την έκανα κι αυτό επαναλήφθηκε πολλές φορές. Αλλά δεν άντεχα άλλο και την πίεσή του. Αποφάσισα να κάνω την «αυτοκριτική». «Ξέρετε, όταν ακούσαμε την απόφαση για το μακεδονικό, είπα πως είναι καρμανιόλα Αυτό δεν έπρεπε να το πω», τους είπα. Με κοιτάξανε περίεργα και δεν μιλήσανε. Όταν ξαναείδα τον Μπάρμπα, απάντησα καταφατικά στην ελεγκτική ερώτησή του. «Τι είπες;» Επανέλαβα επακριβώς ό,τι είχα πει και το θέμα έληξε. Κι εγώ κατάλαβα πως ο Πλουμπίδης δεν είχε ενοχληθεί από την άποψή μου για την απόφαση, αλλά από την «αντικομματική» μου ενέργεια να εκφράσω έξω από τα κομματικά όργανα τη διαφωνία μου. Ποτέ δεν μου ζήτησε να «αποκηρύξω» την άποψή μου, ποτέ δεν έκρινε την ουσία ins διαφωνίας μου. Με άφησε να υποψιάζομαι ότι επί της ουσίας  η άποψή του δεν διέφερε από τη δική μου."
Το μεγαλείο της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας!!!
Και σχετικά αποσπάσματα από το βιβλίο του επίσης αριστερού Σόλωνα Γρηγοριάδη για τον Εμφύλιο.
Στις 29 Μαΐου 1945 έφτασε ο παλιός αρχηγός του ΚΚΕ Νίκος Ζαχαριάδης... Στο Παρίσι, πρώτο σταθμό μετά το Νταχάου, όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους για τις εθνικές διεκδικήσεις δήλωσε:
«Τα Δωδεκάνησα και η Κύπρος πρέπει να αποδοθούν στην Ελλάδα».
«Και η Βόρειος Ήπειρος;»
«Η Βόρειος Ήπειρος ανήκει στην Αλβανία. Γιατί το αλβανικό καθεστώς είναι λαϊκό δημοκρατικό
Έτσι από την πρώτη δημόσια εμφάνισή του ο Ζαχαριάδης έδειχνε πως έδινε προτεραιότητα στις ταξικές αντιλήψεις από τις εθνικές.



Και στην 5η ολομέλεια τον Ιανουάριο του 1949
Δεύτερο θέμα της Ολομέλειας ήταν αυτό των Σλαβομακεδόνων: μία παράγρα­φος της απόφασης προκάλεσε έντονες συζητήσεις και σχόλια, όχι μόνο στην Αριστερά, αλλά σ' όλο το λαό:
Στη Βόρεια Ελλάδα ο μακεδονικός (Σλαβομακεδονικός) λαός τα έδωσε όλα για τον αγώνα και πολεμά με ολοκλήρωση ηρωισμού και αυτοθυσίας που προκαλούν το θαυμασμό. Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι σαν αποτέλεσμα της νίκης του ΔΣΕ και της λαϊκής επανάστασης, ο μακεδονικός λαός θα βρει την πλήρη εθνική αποκατάστασή του έτσι όπως τη θέλει ο ίδιος, προσφέροντας σήμερα το αίμα του για να την αποχτήσει.
Αυτή η παράγραφος εκ πρώτης όψεως έδειχνε να υποδηλώνει ότι θα δινόταν στους λεγόμενους Σλαβομακεδόνες της δυτικής Μακεδονίας το δικαίωμα να αποσπαστούν από το ελληνικό κράτος και να ιδρύσουν δικό τους. Και φυσικά προκάλεσε θόρυβο, ενώ οι αντίπαλοι των ανταρτών έσπευσαν να επωφεληθούν από την ευκαιρία. Αναβίωναν πάλι οι παλιές — πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο — προπαγανδιστικές μορφές, τότε που ορισμένες λανθασμένες αντιλήψεις εκτίμησης και διακηρύξεις του ΚΚΕ έκαναν τη Δεξιά να ταυτίζει κάθε κομμουνιστή με «Βούλγαρο».


Αχ αυτή η κακιά Δεξιά!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου