Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Α. Δερμετζόπουλος: Σχετικά με θέματα φυσικής αγωγής

dremetzopoulosΤο υπουργείο εξετάζει να μπει η Γυμναστική στα Νηπιαγωγεία.
Όλα τα συζητάμε, όλα τα βλέπουμε και τα κάνουμε σε συνεργασία με το σώμα των καθηγητών της φυσικής αγωγής.
Την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απασχολεί το πώς θα μπει η Γυμνστική στο νηπιαγωγείο, ανακοίνωσε απόψε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ιωάννη Γκιόκα σχετικά με την αύξηση των ωρών της φυσικής αγωγής στα σχολεία σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας.
«Εσείς θεωρείτε πάρα πολύ εύκολο το να βάλεις τη φυσική αγωγή σε ένα παιδί κάτω των 6 ετών χωρίς σχεδιασμό και χωρίς τίποτα;», διερωτήθηκε ο υφ. Παιδείας απευθυνόμενος στον Βουλευτή.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Είπα «πιλοτικά».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Όλα τα συζητάμε, όλα τα βλέπουμε και τα κάνουμε σε συνεργασία με το σώμα των καθηγητών της φυσικής
αγωγής. Δεν κάνουμε τίποτα βεβιασμένα και τίποτα με «μπαλώματα» και απρογραμμάτιστα, όπως επικαλείστε.
Ο υφ. Παιδείας σημείωσε πως για θέματα φυσικής αγωγής:
- Έχουμε καθημερινή επικοινωνία. Μάλιστα, μόλις σήμερα είδα το σύνολο των Σχολικών Συμβούλων της Φυσικής Αγωγής και βρεθήκαμε σύμφωνοι σε πάρα πολλά σημεία.
- Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θεωρούν ότι αυτό που γίνεται φέτος, αυτή τη χρονιά, στον τομέα της Φυσικής Αγωγής δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά της παιδείας.
- Για το ρόλο της φυσικής αγωγής στη διάπλαση του χαρακτήρα των παιδιών, στην αναγκαιότητα της ύπαρξης πολλών ωρών φυσικής αγωγής, μας βρίσκετε απόλυτα σύμφωνους. Σε αυτό που δεν μας βρίσκετε σύμφωνους είναι στο χαρακτηρισμό στην ερώτησή σας ότι το υπουργείο Παιδείας εμπαίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ως προς το θέμα της φυσικής αγωγής.
- Θα σας πω όμως ότι από τότε που η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανέλαβε, θεωρεί και θεώρησε πολύ σημαντικό τον ρόλο της φυσικής αγωγής στην εκπαίδευση. Εξ αυτού, λοιπόν, του λόγου, σε πρώτο επίπεδο, αυτό φάνηκε από την αύξηση της μίας ώρας ακόμα που δώσαμε στη Γ΄ Λυκείου.
- Πέρα από αυτό, μέσα από τις παράλληλες δράσεις του κοινωνικού σχολείου, που το ίδιο το Υπουργείο συντονίζει και προκαλεί, θα σας πω ότι βασικός πυλώνας του κοινωνικού σχολείου είναι η φυσική αγωγή. Μέσα, λοιπόν, από το κοινωνικό σχολείο αναπτύσσονται άξονες και δράσεις σχετικές με την άθληση, τη διατροφή και τον ολυμπισμό.
- Συνεχίζεται σε νέα πια μορφή το πρόγραμμα «Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια, με αναβάθμιση των μαθητών σε πανελλήνια, ευρωπαϊκά και παγκόσμια σχολικά πρωταθλήματα.
- Ακόμη, το Υπουργείο Παιδείας συνεργάζεται άμεσα με φορείς και οργανισμούς, όπως είναι η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, σε προγράμματα μιας ευρύτερης αθλητικής παιδείας.
- Ακόμη, το Υπουργείο Παιδείας παρέχει άδειες εισόδου στα σχολεία σε ομοσπονδίες και εξειδικευμένους καθηγητές σωματικής αγωγής, με σκοπό την ανάπτυξη και προώθηση όλων των αθλημάτων. Φέτος, εφαρμόζουμε το καινοτόμο πρόγραμμα «Kids’ Athletics» που επεκτείνεται σε πανελλαδικό επίπεδο.
- Ακόμη, για να σηματοδοτήσουμε αυτή την αναγκαιότητα, αυτή την προσοχή που εμείς οι ίδιοι δίνουμε, μεθαύριο τη Δευτέρα, την πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου, τη θεσμοθετήσαμε ως πανελλήνια ημέρα του σχολικού αθλητισμού.
- Πέρα από αυτά, έχουμε μια διεθνή παρουσία, όπου συνδιοργανώνουμε το Υπουργείου Παιδείας κάτω από την έγκριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού, κάθε χρόνο, παγκόσμιους σχολικούς αγώνες αθλητικής παιδείας, τους πρώτους παγκόσμιους σχολικούς αγώνες. Συμμετέχουμε ακόμη, σε συνεργασία με όλες τις χώρες σε άλλους διεθνείς αγώνες.
- Για το πρόβλημα παχυσαρκίας, στο οποίο αναφερθήκατε –και είναι ένα πραγματικά πολύ σημαντικό ζήτημα στη χώρα μας, που ξεκινά από την παιδική ηλικία- υπάρχει το πρόγραμμα «ΕΥΖΗΝ», το οποίο λειτουργούμε σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και έχει απτά αποτελέσματα.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 170.000 ΜΑΘΗΤΕΣ
-          Ολες αυτές οι δράσεις είναι με τη συμμετοχή των μαθητών. Σε αυτές τις δράσεις κάθε χρόνο συμμετέχουν πάνω από εκατόν εβδομήντα χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, όπως επίσης συμμετέχουν τρεις χιλιάδες αθλητές ΑμεΑ σε αθλητικές δραστηριότητες που έχουν ενταχθεί κι αυτές στο τακτικό πλαίσιο του σχολικού αθλητισμού.
-          Τι θέλω να πω με αυτά; Θέλω να πω ότι δεν γίνονται όλα αυτά –τα πιο πολλά- μέσα στις ώρες της φυσικής αγωγής. Οι ώρες της φυσικής αγωγής πραγματικά περιορίζονται σε αυτές που αναφέρατε στην ερώτησή σας.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ 35ΩΡΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ;
- Θα σας κάνω όμως μία άλλη ερώτηση. Τι πρέπει να αφαιρέσουμε εμείς από το τριανταπεντάωρο των μαθητών, για να αυξήσουμε τις ώρες της γυμναστικής που κι εμείς το επιζητούμε; Κάντε μας μία ολοκληρωμένη πρόταση. Κάντε μας μία πρόταση στην οποία να μην χαρακτηρίζονται «μπαλώματα» αυτά τα οποία εμείς κάνουμε.
- Ελάτε να βρούμε μαζί τις ώρες που θα αφαιρέσουμε, από τι θα τις αφαιρέσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τις ώρες γυμναστικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου