Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Νίκος Ι. Παναγιωτόπουλος - Βουλευτής Καβάλας: Ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης διαδικασιών για τη λειτουργία των υδατοδρομίων


Θέμα : Χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης διαδικασιών για τη λειτουργία των υδατοδρομίων ενόψει της επικείμενης τουριστικής περιόδου.

Η πρώτη νομοθετική παρέμβαση για τα υδατοδρόμια έλαβε χώρα με το ν.3333/2005 και εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση 6814/05. Τότε είχαν αδειοδοτηθεί 15 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα και είχε ξεκινήσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας των υδροπλάνων στο Ιόνιο. Ωστόσο, το 2008 οι εταιρείες των υδροπλάνων πάγωσαν τη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα, επικαλούμενες δύο βασικούς λόγους: Ο πρώτος ήταν ότι το νομοθετικό πλαίσιο εκείνη την περίοδο δημιουργούσε περιορισμούς και προβλήματα στο πτητικό έργο και στην ανάπτυξη των εταιρειών, αλλά και κυρίως το γεγονός ότι δεν είχε δοθεί μια άδεια για υδατοδρόμιο στηνπεριφέρεια της Αττικής, προκειμένου να υπάρχει η σύνδεση των νησιών με την πρωτεύουσα.
Έπειτα από ενέργειες των συναρμόδιων υπουργείων - Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου - το νέο επικαιροποιημένο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων έχει ήδη ολοκληρωθεί με τον νέο νόμο 4146 ο οποίος ψηφίσθηκε τον Απρίλιο του 2013 από τη Βουλή. Ήδη αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» η σχετική εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων σχετικά με τις οδηγίες, τις προβλεπόμενες διαδικασίες και προϋποθέσεις που ορίζονται για την αδειοδότηση και μεταβίβαση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων, αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Ο νόμος προβλέπει ότι απαιτούνται 65 εργάσιμες ημέρες, για να βγει μια άδεια από την ημέρα που θα υποβληθεί ο τεχνικός φάκελος στο υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων και στη συνέχεια στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Όταν ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων, οι οργανισμοί λιμένος θα μπορούν να προχωρήσουν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση μισθώματος της χρήσης τους έπειτα από διαγωνισμό σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει την ανάλογη εμπειρία και γνώση.

Εν τω μεταξύ μόλις πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) που ορίζει τα τέλη προσθαλάσσωσης, παραμονής (ελλιμενισμού) και υπηρεσιών εξυπηρέτησης πτήσεων. Εκπρόσωποι του κλάδου επισημαίνουν ότι ενώ ο νόμος ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο η έκδοση της συγκεκριμένης ΚΥΑ εκκρεμούσε. Η άγνοια των ενδιαφερόμενων εταιρειών για το ακριβές πλαίσιο τιμολόγησης (των τελών) δεν τους επέτρεπε να εκπονήσουν πλήρη επιχειρησιακά σχέδια. 

Στο μεταξύ, εκκρεμεί η έκδοση ακόμη δύο ΚΥΑ, η μία εκ των οποίων μάλιστα είναι απαραίτητη για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Η απόφαση αφορά τη σύσταση της επιτροπής υδατοδρομίων που πραγματοποιεί τις αυτοψίες στα υδατοδρόμια και εισηγείται υπέρ ή κατά της έκδοσης σχετικής άδειας. Η δεύτερη ΚΥΑ αφορά τον καθορισμό της διαδικασίας απόδοσης του 5% επί της τιμής του εισιτηρίου που ορίζεται υπέρ του Δημοσίου, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.

Δεδομένων όλων των ανωτέρω ερωτώνται οι κύριοι υπουργοί
Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την έκδοση των δυο ΚΥΑ που εκκρεμούν; 
Ποιος είναι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται από την υποβολή του φακέλου αδειοδότησης στα αρμόδια υπουργεία μέχρι την ολοκλήρωση όχι μόνο της αδειοδότησης αλλά και της παραχώρησης μισθώματος από τους Οργανισμούς Λιμένων στις αντίστοιχες εταιρείες; 
Δεδομένου ότι ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την αδειοδότηση υδατοδρομίων κατόπιν πρωτοβουλίας οικείων φορέων σε κάποιες περιοχές της χώρας με δεδομένη τουριστική δραστηριότητα , υπάρχει – με βάση τον σχεδιασμό των αρμόδιων υπουργείων- περιορισμός στον τελικό αριθμό αδειοδοτήσεων; 
Ο ερωτών βουλευτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου